Alla inlägg under oktober 2012

Av Danielle - 29 oktober 2012 23:43

Hej, hur har er dag varit? Min har varit toppen förutom att det har ösregnat hela dagen.. Och så får man massor av bilder från en kompis som ligger på stranden och solar i Gran Canaria, lyckos!
Idag var jag och min kompis inne i Göteborg och fika och kollade på Möhippan som hade biopremiär idag i Sverige! Riktigt rolig dag, filmen var väldigt speciell.. Bra men ibland kanske inte den bästa precis. Vi fikade på le pain francais och beställde bland annat även varsin chokladmuffins som vi gjorde sist! :)
Imorgon bär det av till Kungsbacka för att träffa mina kusiner och farmor och farfar. Shopping på Kungsmässan står bland annat på schemat för de tre dagarna jag är där! :)
Ha det bra!
xoxo

Nedanför ser ni min grymt goda chokladmuffins! Och även min Bondelid jacka som jag köpte på MQ i fredags. Man ser iofs inte hela jackan, men en del av den iaf.

Av Danielle - 28 oktober 2012 00:33

Hej!
Sorry för den dåliga uppdateringen i veckan, men har inte haft riktigt någon tid till att blogga eller lust för den delen. Veckan har iaf varit bra, igår köpte jag en ny vinterjacka från Bondelid (lägger upp bild senare) och så fika jag med en kompis efter skolan. Sedan när jag kom hem såg jag så klart det nya avsnittet av Vampire Diaries och det var som vanligt, grymt spännande! Idag har jag varit på bio och sett Taken 2, bra film och inte lika hemsk som den första. Sedan har jag även fått en iPhone! Jippie! Så har suttit och fixat med den enda sedan jag kom hem från bion.
Just det på tal om bilden nedanför, så tänkte jag rekommendera den boken som heter Can you keep a secret? Av Sophie Kinsella. Grym bok, var fast i den efter bara några sidor! :)
Ha det bra och för er som går i skolan, hoppas ni får ett bra lov!
xoxo

Av Danielle - 21 oktober 2012 23:01

Hej!
Hur har er helg varit? Min har iaf varit bra! Som sagt i lördags var jag med några kompisar inne i Göteborg, vi fika, var på bio och såg Ted och hade allmänt skoj! Ted var väldigt rolig film, rekommenderar att se, kanske inte för dem lite mindre för det var lite "vuxnare" skämt ibland, som kanske inte är så roliga för dem. Vi fikade på ett café som hette typ Evas place eller liknande på Avenyn, väldigt mysigt café, med både mat, fika och en bar, så den passar alla! Köpte en jätte god kardemumma muffins med hallon i + egengjord mango smoothie! Mums! På vägen hem på bussen satt det några killar som skulle iväg på fest, så dem drack lite på bussen. Iaf vad jag vill komma till är att en av dessa killar imiterade rösten i Viaplay reklamen, det var sjukt likt! Det var som man satt och tittade på reklamen.. Hehe var bara tvungen att berätta :P
Idag har jag inte gjort så mycket, pluggat lite, kollat på två Harry Potter filmer + extra material.. Vet inte riktigt vad som hände men blev bara så sugen att se på Harry Potter helt plötsligt, så det blev en Harry Potter dag helt enkelt! Nu måste jag lägga mig så jag orkar skoldagen imon!
Ha det bra!
xoxo

Av Danielle - 19 oktober 2012 22:19

Äntligen fredag!! eller aa det har varit det ett tag så.. äntligen helg kanske! :D Denna fredagen är rätt lugn för min del, först var det skola och sedan när jag kom hem kollade jag på det nya Grey's Anatomy avsnittet och så klart Vampire Diaries! Så himla bra och spännande! Liksom vem är den nya vampyrjägaren och varför kan inte Elena dricka blod alltid utan att spy upp det igen? :s Så mycket som händer! Vad tycker ni om avsnittet? Något ni ser fram emot i säsongen? 

Just nu sitter jag iaf och kollar på Modern Family, grymt rolig! Tänk om man hade en sån komplicerad och rolig släkt!

Imon blir det bio + fika med några kompisar! Mys! Känns som det var evigheter sedan jag var på bio, men det var kanske bara 3 veckor sedan, okej längre en vad jag hade trott. Men denna månaden kommer det nog bli en hel del bio, så många filmer jag vill se! Savages, James Bond, Möhippan, Ted (den ska vi se imon!) Jaa, listan blir lång.. Har iaf bokat biobiljetter till Breaking Dawn! Läängtar! 

Ha en fortsatt bra fredags kväll! 

xoxo

   

Av Danielle - 17 oktober 2012 07:49

Idag är en sån dag när man bara vill ligga kvar i sängen och skippa skolan.. Regn och kolsvart ute.. Ledsen för dålig uppdatering men har massor av plugg, så har varit tvungen att göra det typ hela tiden, har nämligen två prov och en inlämning idag!! Alldeles för mycket på en dag tycker jag! Igår var jag grymt trött också, så gick inte så bra att plugga i början, men såg till att jag åt och drack massor av olika vitaminer. Blev så sugen på julte också, så det blev det med :P Sedan gick det jätte bra med pluggandet. Hann till och med kolla lite i slutet på fotbollsmatchen, helt imponerad, kunde aldrig tro att Sverige skulle kunna ta igen antal mål så det blev 4-4! Gött Sverige!
Ha det bra!!
xoxo

Hehe mitt goda julte och min fina kopp som jag har haft sen jag var liten.. :P

Av Danielle - 14 oktober 2012 23:14

Min absoluta favorit scen från första avsnittet!! Så himla fint, satt och grät själv när jag såg den.. Hehe
Någon mer som tycker att det nya avsnitt av Vampire Diaries var helt fantastiskt bra!? Kan inte sluta tänka på vad som hände och framförallt vad som kommer att hända..! Jag skulle vilja att Katherine kanske kommer tillbaka, men tror inte riktigt det kommer hända, iaf inte i börjad av säsongen med tanke på att Elena nu är vampyr. Sedan vill jag ju så klart ha "Stelena moments" i säsongen, var lite för lite i tredje säsongen. Har ni något speciellt som ni vill se i säsong 4?
Ha det bra!

Av Danielle - 13 oktober 2012 21:03

Hej!

Hur har eran helg varit än så länge? Min har varit toppen! :) Igår var det tjejkväll/myskväll med några kompisar, blev en underbar kväll med mycket prat och annat skoj. Vi bakade pizza och en kladdkaka med marshmallows och schweizernöt choklad bitar i, grymt gott blev det! Kladdkakan var väldigt mäktig.. men god var den ju! Sov över där och idag kollade vi på Harry Potter och dödsrelikerna del 2, lika bra varje gång jag ser den! Sedan åt vi det som var kvar på kladdkakan också, mycket godare idag :) 

När jag kom hem så lagade jag en förrätt till maten, "Sandwich med mozzarella och prosciutto", väldigt gott! Såg receptet i en av Jamie Olivers kokböcker och blev läskad på en gång, rekommenderar starkt! Kan lägga ut det om någon vill! Har kollat lite på nya avsnitt av olika serier, så klart har jag sett Vampire Diaries igen.. hehe :P Nu har jag precis kollat klart på American funniest home videos med mamma, lilla syster och hennes kompis. Några riktigt roliga klipp var det!! :D Snart börjar Just Friends på tv4 som vi tänkte se, någon sett den? Verkar iaf väldigt rolig och bra, ni kan se filmens trailer här. Helt enkelt blir det en riktigt lugn lördagskväll, skönt att ha det ibland, iaf när jag var borta hela förra helgen! Ha en bra lördagskväll! :)

xoxo

 

   

Av Danielle - 12 oktober 2012 19:00

Som ni ser på rubriken, så heter nästa avsnitt av Vampire Diaries "Memorial". Kan tänka mig att Alarics begravning är i detta avsnitt, med tanke på avsnittets namn och bilden nedan! Om ni klickar här så kan ni se på ett promo till det avsnittet, så mycket som händer!! :) Blir galen snart, måste se!! heheh  

Om ni har några frågor om Vampire Diaries eller något annat är det fritt att kommentera inlägget! :)

xoxo


 

Presentation


Hej! Jag glad tjej som heter Danielle och är 17 år. Jag bloggar om mitt liv och även en del om tv-serien The Vampire Diaries :) Hoppas ni tycker om bloggen! :D xoxo

Language

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards